Meditáció és chi-kung

Hely: Test-Tudat fejlesztő központ: XII.ker. Győri út. 1.

Időpont:

Minden hónapban hírdetünk meg nyílt meditációkat. Figyeld a facebook oldalunkat, de itt is közölni fogjuk.

A foglalkozás nem ingyenes, de fix díja nincs. A szentély fiókjában lehet a felajánlásokat elhelyezni.

Az üléseket Ambruzs Szabolcs vezeti.

Érdeklődni a 0630/9919-867 -es telefonszámon lehet.

Chi-kung

Chi- mint energia, életerő; kung- mint munkavégzés, folyamat. Minden élőlénynek és tárgynak meg van a maga rezgése. Ez a rezgés a külső körülmények hatására változik. Nekünk- embereknek- lehetőségünk van arra, hogy hogy erre reagáljunk, és bár nem gyökeresen de változtassuk ezt a kibillentő hatást. Az egyik legmegfokhatóbb megjelenése, ha változik a lelkiállapotunk, változik a légzésünk is. A tudatossá tett légzéssel van ráhatásunk arra, hogy a feszültek vagyunk, tudjuk azt nyugtatni, ha bágyattak, tudjuk azt serkenteni. Nyilván ezzel önmagában, a kiváltó okkalvaló szembenézést, nem tudjuk elkerülni.

A chi-kung segít abban, hogy felfedezzük a bennünk rejlő energiákat, lehetőségeket, ezzel hozzárájárulunk az egészségesebb életünkhöz.


Meditáció

A meditációnak nem az a célja, hogy bármit is elérjünk, inkább azért ülünk, hogy elengedjünk. A túlzott ragaszkodásból, a dühből, a feszültségből, a fájdalmunkból, egy szóval a szenvedéseinkből. Ez nem más, mint a jelenlét gyakorlása. Azért, hogy megtapasztalhassuk valódibb énünket, tisztán tudjunk kapcsolódni magunkhoz és ez által a környezetünkhöz.

Természetesen nálunk főként a chan meditációs gyakorlatait alkalmazzuk, melynek célja hogy tapasztaljuk a tiszta, tükörszerű, nem mozduló tudatot. Hogyan?

Tedd félre pillanatról pillanatra a véleményed, haladd meg a tapasztalataid és ne engedd, hogy a külső helyzet uralkodjon rajtad. Tartsd meg a tiszta tudatot valamint irányvételt, és amikor teszel valamit, akkor csak tedd.

Hajlamosak vagyunk a testet, a lélegzést és a tudatunkat külön figyelni, de ezek a meditáció folyamán eggyé válnak. A meditáció során a tudat állapota a legfontosabb, de a helyes testartás is segítségünkre van abban, hogy ne kalandozzunk el.

A meditációról bővebben:

http://www.fehertigris.hu/meditacio